tirsdag den 28. juni 2011

Uge 25: Kirker, right turn, ny cykel og indretnings tip

Jeg kører stort set hver dag igennem et helt specielt vejkryds i Bloomfield. I dette kryds er der ikke mindre end 3 forskellige kirker/tros-retninger! Jeg tænker gerne med at smil, at man jo på en måde er dækket godt ind, når man sådan passerer 3 forskellige trosretninger, 2 gange om dagen! (på billedet kan man se én af kirkerne og navnet på den anden. Den tredie kirke er til venstre udenfor billedet)

.
.
.
I denne uge stiftede jeg bekendtskab med endnu en trosretning (også kendt i DK) herovre. Da jeg kom hjem sad denne folder nemlig i min dør. NU må jeg da være dækket ind? ;-)
.
.
.
En ting som er anderledes i trafikken herovre er at man må dreje til højre, selvom der er rødt - vel at mærke hvis trafikken tillader det, selvfølgelig. Jeg synes faktisk denne regel give rigtig god mening, alligevel tager jeg mig selv i at blive holdende for rødt, selvom vejen er fri til et højresving! Kun når der er et skilt som dette er det ikke tilladt at dreje:
.
.
.
I alle store supermarkeder herovre er der elektroniske indkøbsvogne. Her er det en ældre kvinde som bruger den, men som regel er det faktisk svært overvægtige, som bruger dem. Sørgeligt med en samfund hvor det er nødvendigt. Interessant nok så er der masser af muligheder for at købe fedtfattigt. Til gengæld er der sukker i nærmest alt. Selv græsk yoghurt indeholder mere end 10 g sukker pr. 100 g!
.
.
.
Søndag indviede jeg min nye cykel - en hybrid én af slagsen. Den er super at køre på men helt ærligt så har jeg lidt svært ved at forlige mig med dens udseende! Hybrid betyder jo en blanding, og faktisk er den en blanding mellem en gammeldags damecykel og en mountain bike...
.
.
.

Men som sagt er den super at køre på og jeg indviede den faktisk med en tur på hele 40 miles (64 km). Fantastisk! Turen gik ad den trail, som går nærmest hele vejen op gennem staten, og som er den gamle jernbane, nu lavet om til en asfalteret "sti". Jeg kørte med Tracy, som kender området rigtig godt. Efter turen inviterede hun mig med hjem til hendes mor, som har en pool. Tror nok at vi begge tog en morfar da vi lå dér på luft madrassen, vuggende på vandet :-)

...og ja, selvfølgelig kører vi med cykelhjelm.
Det er nemlig et lovkrav her i Connecticut.
Til gengæld må man køre motorcykel uden hjelm ;-)
.
.
.
Tilsidst lige et par billeder til min søde veninde Ninna (alle andre indretnings interesserede er selvfølgelig velkommen til at kigge med). Jeg var i denne uge i en filial af vores bank og blev fuldstændig blown away over deres indretning... Hvad siger du Ninna - er ideen med matchende stol/tapet noget du kan bruge?!! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar