lørdag den 14. maj 2011

De første par uger i USA

Om et par dage har jeg været i USA i 2 uger. Helt utroligt! Det har været spændende, fedt, lærerigt og hårdt - altsammen på én gang! Det værste har været at undvære familien :-( Jeg er dog slet ikke i tvivl om at det er bedst at de først kommer herover senere: mine dage på jobbet er meget lange og med alt det nye jeg skal lære, er jeg helt færdig når jeg kommer hjem om aftenen.

I næste uge skal jeg et par dage til Prag og tager derefter på weekend i Danmark. Det glæder jeg mig rigtig meget til :-)

Her kommer billeder fra mine første uger herovre:

Der var lidt udfordringer med at få husleje-checken frem til udlejeren, så de første 4 dage boede jeg på hotel:


Fredag kunne jeg endelig flytte ind. Mens jeg ventede på møbler mv. hørte jeg det raslede mellem træerne. udenfor. Og sørme om ikke der stod en hjort dernede! Jeg skyndte mig at tage kameraet og nåede lige at få et billede af den, inden den forsvandt igen:


Jeg har lejet et par møbler til stuen samt en seng til soveværelset - og det er faktisk de eneste møbler jeg har, indtil familien (og vores møbler) kommer :-) Det fungerer fint!


Inden jeg flyttede herover meldte jeg mig til et par Meet-up hike grupper. Søndag havde jeg meldt mig til en hike en halv times tid herfra. Jeg så godt at jeg var den eneste der var meldt til denne tur, men tænkte at det måske bare var fordi at de andre kom, uden at være meldt til. Men nej - det betød rent faktisk, at jeg var den eneste!! Så jeg mødtes ikke med nogen, men gik selv en tur i det skønne område:


Mandag aften havde jeg meldt mig til endnu en hike og denne gang var vi 5 som gik en tur på 1½ times tid. Det var nogle hyggelige mennesker og en dejlig tur, så jeg skal helt sikkert gå med dem igen:

Vi har valgt at bo et stykke fra mit job. Køretiden er selvfølgelig træls, men her er simpelthen bare så smukt, at det er dét værd. Denne udsigt nyder jeg hver morgen fra badeværelset:


I morges så jeg pludselig et egern i haven. Jeg ved der er mange af dem her, men det var det første jeg så. Fantastisk!

I dag fik jeg endelig leveret vaskemaskine og tørretumbler. Jeg var lidt imponeret over den måde de bar det ind fra bilen og ovenpå:


Til sidst har jeg bare lyst til at tilføje: Jeg elsker Skype!!! Takket være Skype kan jeg både snakke med og se min familie. I sidste weekend hjalp jeg Max med lektier via Skype - og jeg brugte Skype til at vise Michelle rundt i huset. Fantastisk!

3 kommentarer:

  1. Skønt med en blog, så vi kan følge med. Jeg synes det var en fornuftig beslutning, at vente med at få familien over, selvom du savner dem. Jeg ved jo hvor turbulent den første tid derovre kan være og ungerne ville kede sig halvt ihjel med den lange sommerferie!
    Du er også savnet her til vores tirsdagsscrap, men de par år går jo sikkert hurtigt! :)

    SvarSlet
  2. Vi glæder os til at følge med i Jeres liv i USA de næste 2 år her på bloggen og ved besøg.:-) Det "søde" egern er en pistilens, det spiser alt hvad du måtte have plantet i haven, minus græs. Spørg bare Frances!
    Mor

    SvarSlet
  3. Bare lækkert at du vil indvie os i jeres hverdag :-) og håber du nyder DK i denne weekend med ret godt vejr ;-)

    SvarSlet